En av den snabbaste serietillverkade sporthojen på marknaden.
Tillverkad för snabba varvtider på bana, men sedan anpassad för gatubruk.
Modifierades under 2008, för att ytterligare förbättra effekt på MP Racing i deras bromsbänk med ramair. Trimning med power commander, K&N filter, factory insug, drevning och plugning av EGR, kostade en del, men det gäller ju att hänga med i svängarna även om det i mitt fall gäller mest på pappret.
Har dock fortfarande inte sätt Jesus vid full gas, som utlovades vid köpet.
Kan dock erkänna att jag kör som värsta fegis med halv gas i bästa fall, så vill inte vid skrivande stund påstå att säljaren drog en penna med mig.
Hojen kommer att genomgå en del touring modifiering för att klar min kommande resa.
Tuffingarna på sporthoj.com skulle väl spy när dom läser detta, men jag tänker så att man tar det man har och gör det bästa av det möjliga.
Omöjlig hoj att köra till Nordkap, enligt de flesta, men det blir liksom en del av hela grejen och utmaningen. Kan inte i alla fall se någon dokumenterad resa som någonsin skett med en sådan cykel om man nu bortser från number one i mc äventyr Sjaak Lucassen, legenden som med sin R1,a kört jordenrunt, varit på Nordkap och Alaska mm och ofta mitt i vintern och just nu planerar en resa till Nordpolen med sin hoj.
Sjaak är en helt galen äventyrare inom mc världen, men dock rätt okänd för de flesta utanför mc kretsarna.
Läser man Sjaaks hemsida, så känns det för mig plötsligt inte så omöjligt att ta sig till Nordkap.
Att Sjaak Lucassen äventyr blivit en hel industri i mc världen, samt att han lär ha en fullutrustad service bil rullande efter sig, vill jag inte tro på.
Den spontana äventyraren som brinner för upplevelsen med äventyr på mc, utan någon som helst kommersiell vinning är inspirerande för mig, så jag låter den tanken vara kvar.
PS. min är den vinröda på bilden.
Sjaak i Egypten
Sjaak, en av många tillfällen då det kanske blev lite väl tufft
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
.